Curryräkor med ris

En ny maträtt provades häromdagen. Jag och maken gav rätten tummen upp men sonen var mindre nöjd med denna rätt tyvärr, han åt räkorna men såsen gillade han inte så detta kanske är lite mer av en vuxenrätt. Nästa gång skulle jag dock ta utan mjölken då rätten blir väldigt rinnig ändå så detta behövs inte enligt mig.
 
Har ni några roliga planer för helgen?
 
 
4 tsk röd currypasta
1 burk kokosmjölk
1 dl mjölk (utesluter jag nästa gång)
i knippe skivad salladslök
1 strimlad röd paprika
1 tsk salt
ca 300-400g skalade räkor
 
Värm en stekpanna med lite olja och currypastan. Låt bli varmt och tillsätt sedan kokosmjölk (och mjölk). Rör runt till currypastan är utblandad. Tillsätt salladslök och paprika, smaka av med salt. Låt puttra några minuter på svag värme och lägg i räkorna precis innan servering så de inte hinner bli sega. Servera med ris eller nudlar.
 
Inspiration: Coop.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0