Middagshjälpen

Har ni sett nya sajten Middagshjälpen?
 
Där kan man dela med sig av recept, få svar på funderingar gällande matlagning och mat, få inspiration och mycket annat. Dessutom samlar man poäng för allt så ju mer aktiv man är desto fortare får du mycket poäng som du sedan kan byta ut mot mat-inspirerade produkter i poängshoppen.

Det märks att sajten är ny för det saknas en hel del enligt mig som skulle göra den mer komplett, exempelvis:
- Att ens recept hamnar på ens användarnamn. Jag vill kunna gå in på mig själv och se vilka recept jag lagt ut och jag vill även kunna gå in på någon annan användare och se vad de lagt ut för recept.
- Jag vill kunna lägga in dryckesrecept och restaurangtips.
- Där man idag lägger in ingredienserna kan man endast lägga in samma ingrediens en gång och detta förvirrar tror jag. T ex om det ska vara 1 ägg i en pajdeg och 1 ägg i äggstanningen så kan man inte skriva detta två gånger utan det plussas ihop, då är det lätt att läsaren av receptet gör fel sedan när man ska göra maten.
- Saknar fler kategorier då det är svårt att söka på taggar.
 
Men har mailat detta till Middagshjälpen och de har svarat att de ska uppgradera sajten efter sommaren så då hoppas jag att detta kommer med så sajten blir mer användarvänlig.
 
Gillar ni mat och matlagning precis som jag tycker jag ni ska kika in på Middagshjälpen, extra roligt att de har olika uppdrag då och då som man får extra mycket poäng för, detta inspirerar till att variera sin matlagning hemma.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0