Kycklingwraps

För någon dag sedan provade vi ett nytt recept jag hittat hos By Blondie. Kycklingwraps där kycklingen var inrullad i krossade tortillachips för smak och kripighet. Ett fiffigt sätt att göra kycklingen men nästa gång kommer jag krydda kycklingen lite mer då jag tycker detta saknas i originalreceptet. Vitlökssåsen blev väldigt god och den kommer jag absolut göra fler gånger, riktigt mycket smak trots att det bara är en vitlöksklyfta i.
 
 
4 port.
 
700g kycklinginnerfilé
1 ägg
(Salt, peppar och ev någon valfri krydda)
1 påse tortillachips cheese
1 paket tortillabröd medium
Valfria grönsaker såsom sallad, gurka, tomat, riven ost, majs, paprika
 
Vitlökssås
2 dl creme fraiche
1 msk majonäs
1 msk grädde
Salt
Svartpeppar
1 vitlöksklyfta
 
Tina kycklingen. Ställ ugnen på 200 grader. Krossa tortillachipsen till smulor. Vispa ägget i en skål. Doppa kycklingbitarna i ägget och rulla dem sedan i chipskrosset. Lägg kycklingen på en ugnsplåt och ställer in i ugnen i ca 35 minuter. Eventuellt behöver du täcka kycklingen med aluminiumfolie för att inte bränna chipssmulorna (jag behövde dock inte detta). Under tiden kycklingen är i ugnen gör du vitlökssåsen som du sedan ställer kallt till servering. När kycklingen är helt klar (får ej vara rosa) serverar du kycklingen med tortillabröd och valfria grönsaker som du skuret upp i mindre bitar. Häll över vitlökssåsen och eventuellt salsasås.
 
Inspiration. By Blondie
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0