Mild fiskgryta

*Sista dagen att tävla i min tävling idag, imorgon drar jag en vinnare så skynda in och tävla HÄR om du inte redan gjort det!
 
Häromdagen gjorde vi en ny fiskrätt som jag och maken gav tummen upp medan sonen inte alls gillade denna trots att han älskar fisk i vanliga fall. En middagsrätt som med andra ord kanske passar stora munnar bättre än små!
 


4 port.
 
600 g torsk- och laxtärningar
4 port ris
1 gul paprika
1 röd paprika
1/2 gul lök
2 vitlöksklyftor
500 g krossade tomater
2 1/2 dl matlagningsgrädde
1 krm cayennepeppar
1 msk dijonsenap
2 msk tomatpuré
2 msk strösocker
3 msk provencalska örter (finns i frysdisken)
salt och peppar
 
Tina fisken. Koka riset enligt anvisningen på förpackningen. Kärna ur och skär paprikorna i bitar. Skala och hacka lök och vitlök. Stek grönsakerna i olja i en kastrull eller låg vid panna tills de får lite färg. Tillsätt krossade tomater, grädde, cayennepeppar, senap, tomatpuré, socker och örter. Låt koka ca 5 minuter. Lägg i fisken, lägg på ett lock och stäng av plattan. Låt stå ca 10 minuter. Smaka av med salt och peppar. Servera fiskgrytan med kokt ris och gärna en sallad.
 
Inspiration: ICA.se

Kommentarer
Postat av: Ina den Fina

Toppen! Nu vet jag vart jag kan klicka in om jag behöver inspiration inför middagen :)

ha de gott, kram från Ystad

2012-09-11 @ 08:26:54
URL: http://inadenfina.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0