Vigårda

Restaurang Vigårda i Mood Gallerian i Stockholms innerstad är som ett McDonalds för kostymnissar. Vigårda är ytterligare en av Melker Andersson och Danyel Couets restauranger. Allt går väldigt snabbt på Vigårda och det påminner om en skolmatsal. Du tar din bricka, dina bestick och beställer i kassan. Efter bara någon minuts väntetid får du din mat och kan gå och sätta dig vid långbord/runda bord tillsammans med andra gäster. Alla rätterna påminner om hamburgare då de serveras i ett gott bröd med grönsaker och valfritt tillbehör såsom pommes frites. Du kan självklart också ta Vigårdas original hamburgare som då serveras med kryddbrässerad oxchili ovanpå. Detta var precis vad jag tog tillsammans med pommes frites och aioli dipsås, väldigt god smak på allting även om hamburgaren var i rödaste laget även för min smak, i mitten var hamburgaren helt rå så det skippade jag att äta då jag är lite kinkig när det kommer till rå köttfärs. Kikade på mina bordsgrannars hamburgare och ingen var så röd som min så det hade nog tyvärr gått lite fort vid stekningen på just min hamburgare. Lagom mycket mat för lilla mig men för de som är större i maten skulle jag rekommender att lägga till 25 eller 50 % mer kött vilket är möjligt enligt menyn.
Ett avslappat ställe med god mat och skön stämning och perfekt om man vill ha sin mat på direkten, kommer säkerligen gå hit igen! Pluspoäng för att vinet bara kostar 50 kr glaset och är då dessutom gott!




Kommentarer
Postat av: anna

ser fantastiskt gott ut:)

letade efter det där alkoholfria sommarvinet men vårat tråkiga system hade ju inte det såklart

2012-06-19 @ 21:59:15
URL: http://heltenklaanna.blogg.se/
Postat av: Ia

Det ser och verkar fantastiskt! I vilken prisklass låg maten?

2012-06-24 @ 18:43:39
URL: http://makethemwonder.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0