MSC-märkt kaviar

Isbjörnens kaviar är först ut i Sverige med att få miljörmärkningen MSC (certifierat hållbart fiske). Den finns i smakerna mild kaviar och kaviar med dillsmak. Visste du att svenskar äter 6000 ton kaviar per år? Genom att välja en kaviar som är MSC-märkt kan du dessutom äta din kaviar med gott samvete!
 
Jag äter gärna en smörgås med kokt ägg och kaviar till frukost på helgerna, har alltid haft Svennes kaviar hemma då jag gillar den milda smaken den har men nu har jag även testat Isbjörnens kaviar och ger den tummen upp och en extra tumme för miljömärkningen den tilldelats. För första gången har jag också testat att göra snittar med kaviar och nedan följer recept på dessa kaviarsnurror:
 
 
 
1 fryst smördegsplatta
Isbjörnens kaviar
Hackad gräslök
Riven västerbottenost
1 ägg
 
Kavla ut smördegsplattan ganska tunt. Bred på ett jämt lager med kaviar över hela plattan. Strö på rikligt med gräslök. Strö sist över riven västerbottenost. Rulla ihop smördegsplattan och låt den vila i kylen en stund. Innan servering skär du rullen i 1-2 cm tjocka skivor och lägg på en plåt med bakplåtspapper. Pensla snurrorna med ett vispat ägg. Grädda snurrorna i 200 grader i ca 10-15 minuter.
 
Inspiration: www.isbjornens.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0