Rulltårta med nutella

Igår gjorde jag en efterrätt som var väldigt, väldigt god och den var dessutom väldigt enkel att göra. Den tar bara 4-5 minuter att tillaga i ugnen så det går snabbt att tillaga efterrätten också vilket alltid är positivt. Vanliga rulltårtor kan jag tycka bli lite tråkiga men denna, som innehåller nutella som ju är så himla gott, gjorde att jag kan tänka mig att göra rulltårta var och varannan dag - mums!
 
 
3 ägg
1,5 dl socker
50g smält smör
2 msk mjölk
2 msk kakao
2 msk potatismjöl
5 msk mjöl
1 tsk bakpulver
 
1/2 -1 burk Nutella
 

Vispa ägg och socker vitt och pösigt med en elvisp. Smält smöret i en kastrull och häll i mjölken i den. Blanda kakao, potatismjöl, mjöl och bakpulver i en egen bunke och rör försiktigt ner detta i äggvispet varvat med smörblandningen. Häll ut smeten på ett bakplåtspapper och grädda i 250 gr i ca 4-5 min. Stjälp upp kakan med en gång på ett nytt bakplåtspapper med strösocker på. Låt kakan svalna något innan du breder på nutellan. Rulla sedan botten från den ena långsidan till den andra. Ställ rulltårtan kallt till servering, skär upp i bitar och toppa rulltårtan med vispad grädde och färska bär.

 

Inspiration: Bakverk och Fikastunder


Kommentarer
Postat av: Simone

a nutella är sjukt gott,du skulle ha testat och skiva bananer mellan,mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

2012-07-03 @ 11:03:40
URL: http://smulansbakblogg.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0