Kycklingfilé i balsamicosås

Har ni det bra alla kära bloggläsare? Vädret är sisådär men här hemma har vi fullt upp med festförberedelser inför helgen då vi ska hålla en fest här hemma så det gör inte så mycket att vädret är halvdåligt just nu, huvudsaken det är fint i helgen :)
 
Denna rätt har jag skrivit om tidigare men idag gjorde vi den igen till middag och den är ju så god att jag måste tipsa er om den igen om ni inte redan testat den. Massa tummar uppp från hela familjen! Jag använde 1 kg kycklingfilé så räcker det till flera matlådor.
 
 
3 port. + några matlådor

1 kg kycklingfiléer
1 tsk salt
1 krm svartpeppar
2 tsk oregano
8 skivor parmaskinka
4 dl vispgrädde
4 msk balsamvinäger
2 msk konc kycklingfond
3 pressade vitlöksklyftor

Sätt ugnen på 225°. Krydda kycklingen med salt, peppar och oregano. Bryn den i smör i en stekpanna. Linda skinkskivorna runt kycklingen och lägg i en ugnssäker form. Vispa ihop grädde, vinäger, fond och vitlök. Häll det i formen. Stek i mitten av ugnen ca 20 min. Se till att kycklingen är helt genomstekt, den får ej vara röd. Servera med sallad och kokt ris.

Inspiration: Starwoman
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                          

Kommentarer
Postat av: Maria

Fin blogg du har med mycket godsaker! :)

2012-07-11 @ 15:08:57
URL: http://metalqueen.blogg.se
Postat av: Tina

Låter riktigt gott. Det här recetet sparar jag!!

2012-07-11 @ 20:44:25
URL: http://peachloveinfood.blogspot.com
Postat av: Marja - Baka Sockerfritt

Balsamvinäger i sås har jag också gjort, piffade upp den! Liknade din rätt med kyckling inlindat i parmaskina. Faktiskt en av de godaste rätterna jag ätit.

2012-07-13 @ 15:37:21
URL: http://bakasockerfritt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0