Kyckling- och baconpasta

Ny vecka - ny matkasse! Denna rätt tillagades igår och var god, lättlagad och snabblagad - precis enligt mina kriterier. Det blev dessutom tre stora matlådor trots att vi var två vuxna och ett barn som åt av rätten till middag - perfekt! Nästa gång ska jag dock ta i lite mer vad det gäller kryddor för den var väldigt snäll i smakerna!



4-5 port.

ca 500g kycklingfilé
1 gul lök
2 vitlöksklyftor
100g champinjoner (jag hade mina bredvid, stekta för sig i lite olja)
1 förp tärnat bacon (à 140 g)
4 port pasta penne
1 förp krossade tomater (à 400 g)
1/2 tsk torkad oregano
2 dl lätt creme fraiche

Strimla kycklingfiléerna, skala och skiva lök och vitlök, skiva champinjonerna. Stek baconet och låt det rinna av på hushållspapper. Koka pastan enligt anvisningen på förpackningen. Fräs kyckling, lök, vitlök och champinjoner i olja. Krydda med salt och peppar. Tillsätt krossade tomater och oregano. Låt puttra ca 10 minuter. Rör ner crème fraiche. Smaka av med salt och peppar. Låt sjuda ytterligare i ett par minuter. Strö över bacon och servera med penne.

Inspiration: ICA.se


Kommentarer
Postat av: Vardaxlyx

Ser jätte smarrigt ut =)

2012-02-28 @ 10:15:31
URL: http://vardaxlyx.devote.se
Postat av: anna

ser väldigt gott ut:) verkar vara en smidig rätt

2012-02-28 @ 12:59:08
URL: http://heltenklaana.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0