Betyg

För några dagar sedan skrev jag om Arla Kökets nya crème fraiche med smak av rostad vitlök och timjan, du kan läsa inlägget HÄR! Idag provsmakade jag nyheten genom att göra en laxrätt här hemma som ni får bildbevis och recept på här nedan. Betyg: Maken ger Arlas nya crème fraiche tummen upp, jag själv ger produkten en tumme åt sidan. För mig var den helt okej men jag gillar smaken av timjan mycket mer än smaken av den rostade vitlöken.

Ni som har testat nyheten, vad tyckte ni om den?





3-4 port.

4 laxfiléer eller en större bit laxfilé
2 dl matlagningsgrädde
2 dl Arla Köket Gourmet crème fraiche rostad vitlök och timjan
Citronpeppar
Salt

Sätt på ugnen på 200 grader. Lägg laxfiléerna i en ugnsfast form. Krydda med salt (mer än du tror) och citronpeppar. Vispa ihop matlagningsgrädde och crème fraiche innan du häller gräddblandningen över laxen. Tillaga mitt i ugnen i ca 15-20 minuter. Servera med ris och en god sallad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0