Korvstroganoff

Jag har två olika typer av korvstroganoffsrecept jag brukar använda mig av, den senaste tiden har jag använt mig av det HÄR receptet som är väldigt gott men nyligen åt vi detta gamla recept som också är väldigt gott. Smakerna av vitlök, chili och citron passar väldigt bra ihop och hela familjen gillar denna maträtt.
 
 
4 pers.

3/4 av en korvring
2 dl chili & paprika creme fraiche
ca 1 dl vatten
1 köttbuljongtärning
1-2 msk chilisås
1 citron, skalet
1 vitlöksklyfta

Skiva korven i strimlor. Pressa en vitlöksklyfta i lite smör i en stekpanna med lite högre kanter. Stek korven med vitlöken till korven fått färg. Tillsätt en buljongtärning och ca 1 dl vatten. Rör om och låt koka upp. Tillsätt den smaksatta creme fraichen och lagom mycket chilisås, låt sjuda i några minuter. Skölj en citron och riv skalet från citronen ner i stekpannan, rör om. Tillsätt mer vatten om du vill ha mer sås/mer rinnig sås. Servera med ris och en god sallad.

Kommentarer
Postat av: anna

Korvstroganoff är så gott. Jag brukar bara ha grädde, lök och ketchup

2012-12-13 @ 07:37:33
URL: http://heltenklaanna.blogg.se
Postat av: beciell

Vill du väldigt enkelt göra en tjej glad så här inpå julen? :) BARA tryck på denna länken, så har du röstat på mitt bidrag (The world of beciell) ALLT du behöver göra är att trycka, sen är det klart, tack så mycket http://cdon.bloggportalen.se/vote?option=22 GOD JUL! (det är en tävling med CDON.com)

2012-12-13 @ 22:47:33
URL: http://cdon.bloggportalen.se/vote?option=

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0