Restaurangtips - Björk Bar & Grill

Vi passar ofta på att boka bord via Bookatable när de kommer med bra erbjudanden. För några veckor sedan kom de ut med ett erbjudande på restaurang Björk Bar & Grill på Kungsholmen, Stockholm där man fick 3 rätter för 300 kr så då passade vi på att boka bord där. Jag, maken, sonen och svärföräldrarna följde med på restaurangen och det var en varm dag så vi satt på uteserveringen och åt ända till kl 21.00 utan att frysa det minsta. Trots att restaurangen ligger precis bredvid Norr Mälarstrand med mycket biltrafik kändes det som att sitta någon helt annanstans då de byggt upp uteserveringen som en björkskog. Fantastisk service hade de på restaurangen och även sonen blev väl omhändertagen med ritbok och kritor och egen barnmeny, detta uppskattas MYCKET av barnfamiljer. Efter en stark fördrink fick vi njuta av en underbar middag, allt var väldigt gott och det var mycket mat. Enda minuset var att det tog lång tid att få in efterrätten och med en trött son borde de kunnat prioritera oss som gäster och ge oss efterrätten (vi fick säga till flera gånger) som dessutom med största sannolikhet var gjord i förväg och inte krävde någon tillagning. Men som plåster på såren fick vi 20% rabatt på notan och då allting annat var väldigt bra räknas det bara som ett litet minus. Har hört att Björk Bar & Grill ska ha en underbar brunch så den måste vi absolut testa inom kort!
 
Min varmrätt: röding med persillade, primörsallad och citronvelouté (mums)
 
Lövbiff med pepparot, äggula, rödvinssky och friterad potatis
 
Min efterrätt: Flädercheesecake (god)
 
Min förrätt: Toast skagen med kalixlöjrom (mums)
 
Gnocchi med primörer, västerbottenost, ruccola och rostad tomatsås
 
Min fördrink: Björk mimosa (god)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0