Restaurangtips - Pontus by the sea

I torsdags var vi med goda vänner och åt middag på Pontus by the sea i centrala Stockholm. Vi hade bokat bord via bookatable.com och fått deras erbjudande om att äta 2 för 1. En fyrarätters grill-meny fick vi avnjuta för 575 kr (för två personer). Vi mumsade och åt god mat i fyra timmar för inte nog med att man fick olika smarriga maträtter, man fick dessutom ta om och ta in mer av de rätter du gillade mest - perfekt! Först kom en förrättstallrik ut där vi alla fick avnjuta hummersoppa, laxtartar, fisk- och skaldjursceviche, grönsaker, dipper, manchego-ost, salami, chorizo, skinka, rökta räkor och oliver. Mums vad smarrigt allt var. Var bara hummersoppan som inte gick hem hos mig. Andra tallriken som kom in (allt ställdes på en plateau så vi kunde dela på allt) var en fisk-tallrik med en hel havsabborre, grillade laxbitar och skaldjurskorv samt grillade rotfrukter. Till alla tallrikarna fick vi sallad och goda såser som vi kunde ta in hur mycket som helst av. Abborren var god, laxen var ännu godare men skaldjurskorven får tummen ned av mig. Laxen var så god att vi alla valde att ta in extra av den (tyvärr ingen bild på detta). Tredje tallriken var kött. Nu fick vi smaka på oxfilé, lammkorv, fläskkött och kycklingklubba samt färsk potatis. Allt var gott förutom lammkorven som får tummen ned av mig. Jag tog in extra oxfilé för den var väldigt mör och god. Till sist var det dags för efterrättstallriken. Här fick vi njuta av pannacotta, chokladkräm med kolasås och nötter och bär samt en äppelkaka med vaniljgrädde. Godast var chokladkrämen. Proppmätta blev vi av middagen och det var ett roligt upplägg där vi fick testa på mycket olika saker på en och samma middag, perfekt också att priset var bra. Kika in på bookatable.com och boka detta erbjudande, det gäller till den 21 april. Är andra gången jag äter på Pontus by the sea och jag var nöjd efter förra besöket också, nu längtar jag bara till sommaren då man kan sitta på Pontus uteservering med utsikt över vattnet och dricka deras underbara hallonmojitos på mörk rom - mums!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0