Blå Band Kycklinggryta

Som ni vet brukar jag vara testpilot hos Smartson och denna gång har jag fått äran att testa en av Blå Bands kryddmixer.

Jag hade först lite svårt att hitta de nya kryddmixerna men i tredje affären hittade jag dem. När jag väl hittade dem hade jag svårt att välja vilken jag ville testa. Kryddmixerna finns i flera olika smaker såsom Korv Stroganoff, Chili con Carne, Bolognese, Tacogratäng, Fläskfilépanna, kycklinggryta och Smögengratäng. Jag stod mest och valde mellan Smögengratäng och Kycklinggryta men valet föll till slut på Kycklinggrytan med smak av tomat och basilika.

Enligt förpackningen räcker det att blanda kryddmixen med 400g kycklingfilé, vatten och creme fraiche. Önskar man piffa till grytan kan man lägga till fetaost och paprika men det gjorde inte jag denna gång. Jag valde dock att tillsätta en hel påse (1 kg) kycklingfilé i grytan och det blev perfekt med såsen. Räckte till hela familjen (två vuxna och ett barn) och till två matlådor. Snabbt att tillaga var det också - du steker kycklingfilé skuren i bitar i lite smör på hög värme. När kycklingen är nästan genomstekt tillsätter du Blå Band kryddmix, 2 dl vatten och 2 dl creme fraiche och låter  puttra ihop i fem minuter. Servera med ris och/eller en god sallad. En god, smakrik och framför allt enkel kryddmix som passar perfekt för vardagsmiddagen. Tummen upp från hela familjen! Kommer absolut att testa dessa kryddmixer igen, nästa gång testar jag nog Smögengratängen som också lät god. Enda minuset är förpackningens utseende. Tråkigt utseende och de ser precis ut som Blå Bands såser så det är lätt att missa dem i affären.






Kommentarer
Postat av: Carina

Då ska jag titta efter dessa i affären nästa gång! Egentligen är jag inte mycket för halvfabrikat, men det är ju bra att ha i skåpet om har ont om det (och det händer ju rätt som det är....).

Kram!!

2012-04-15 @ 17:32:11
URL: http://familjenhenemo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0