Restaurangtips - Villa Godthem

Ja men visst var det Villa Godthem vi åt middag på igår! Sedan Melker Andersson och Daniel Couet tog över Villa Godthem på Djurgården (men nyöppning under försommaren) har jag velat gå dit. Restaurangen var tidigare kända för sin plankstek och det har Andersson/Couet tagit fasta på och har nu en härlig meny med bland annat 7 olika sorters plankstek med allt från olika sorters kött till fisk och skaldjur. Jag och maken var där med våra nära vänner och trots att det var så mycket gott att äta på menyn valde alla fyra samma varmrätt - plankstek med oxrygg, potatispuré, bearnaissås och rödvinssky. Medium rare fick vi köttet och det var en underbart god rätt med goda smaker. Till efterrätt tog vi lite olika val, dock måste jag säga att min bakade choklad med lakrits, körsbär och gräddfilsglass inte var någon 10 poängare, hade gärna sett att efterrätten skulle vara lite sötare! Om man vill testa någonting annat än plankstek kan jag rekommendera restaurangens trerättersmeny för 380 kr som byts ut varje månad

Jag kan verkligen rekommendera denna restaurang till er med underbart läge på Djurgården, mysiga miljöer inomhus och god mat!




Fördrink med bär och ingefära


Bubbel


Plankstek med oxrygg




Bakad choklad med gräddfilsglass, körsbär och lakrits


Nyponsoppa med mandelmuffins och vaniljglass


Brylépudding med bär och grädde

Kommentarer
Postat av: Emmelie

Gräddfilsglass låter ju gott!!

2011-10-29 @ 13:58:08
URL: http://sagaphotos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0