Kelda Exotic Sauces

Som ni redan vet är jag testpilot hos Smartson och den här gången fick jag äran att testa Keldas nya sås-serie Exotic Sauces. Den finns i tre olika smaker; Thai Green Curry, Thai Red Curry och Tikka Masala. De två första smakerna har lite mer hetta än Tikka Masala som är mild i smaken. Jag fick välja ut en av dessa såser att prova och betygsätta och valde Thai Green Curry. Så här tyckte jag om produkten:

Förväntningar - Jag älskar thaimat så jag hade höga förväntningar på Keldas nya produkt. Att såsen dessutom skulle vara enkel att använda gör inte saken sämre, som småbarnsmamma älskar jag produkter som underlättar vardagen.

Första intrycket - Jag hade svårt att hitta en affär som sålde Keldas nya såser. Den lokala ICA-butiken hade den inte och inte heller den stora COOP-affären. Till slut hittade jag den i en ICA-butik inne i stan. Idag testade jag Keldas Thai Green Curry till middagen. Jag skar kycklingfilé i bitar som jag stekte i smör i en stekpanna till de var genomstekta. Tillsatte Kelda Exotic Sauce i smaken Thai Green Curry och även grönsaker såsom morötter. Lät maträtten sjuda i några minuter medan jag kokade nudlar. Vi njöt sedan av en god middag som passade både mig och maken. En god maträtt som gick snabbt att tillaga och som smakade gott av Thailand med lagom mycket hetta.

Under testets gång - Keldas sås räckte bara till dagens middag men av 1 kg kycklingfilé och en förpackning Kelda fick vi ut två middagsportioner och två matlådor till morgondagens lunch. Så förpackningens storlek är perfekt för en större familj eller som i vårt fall - att det även räcker till matlådor.

Slutomdöme - Jag tycker Keldas sås var jättegod och jag kommer absolut att köpa den igen. Är nyfiken på alla smakerna så nästa gång kommer jag nog testa Thai Red Curry och sedan också Tikka Masala. Jag kan rekommendera såsen till alla som gillar enkel. snabblagad och god middag!

Har ni testat Keldas nya såser?








Kommentarer
Postat av: Emmy

Jag blev jättesugen på att testa Keldas nya såser när jag såg reklam för dem. Men när jag sedan hittade en av (hade också lite problem) och läste innehållsförteckningen så ångrade jag mig. Det var i stort sett bara kokosmjölk och currypasta i!

2011-10-18 @ 23:56:58
URL: http://remsansbistro.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0