Restaurangtips - Wagamama

Sista dagen att tävla i min tävling - skynda dig HIT och tävla, imorgon drar jag två vinnare!

Igår vad jag och maken på teater, vi såg Spamalot på Oscarsteatern, väldigt rolig så den kan jag rekommendera om man vill få sig ett gott skratt :) Då vi inte hade så mycket tid mellan jobb och teater gick vi till restaurang Wagamama för att äta middag innan teatern! Wagamama är som ett asiatiskt Vapiano förutom att du slipper stå i kö till allting! Vi blev placerade på ett långbord där vi fick äta tillsammans med flera andra sällskap, det är högljutt, mycket lukter från all mat då det är öppet in till köket och man får in maten undan för undan när den är klar men detta såg vi bara som avslappnat och passade oss perfekt då vi inte var ute efter ett lugnt och stilla restaurangbesök.
Vi beställde in två smårätter - Duck gyoza (ångkokta och stekta dumplings med anka och purjolök. Serveras med en dipsås gjord på apelsin, chili, vitlök, sesam och soja) och Ebi Katsu (spröda tigerräkor med en chili- och vitlöksdip).
Till varmrätt beställde maken in Chu Chee Chicken Curry (Kyckling och pumpa i en krämig chu chee-currysås med thaibasilika, paprika, sockerärter och zucchini som serveras med ris) och jag själv beställde in en Chili Chicken Ramen (ramennudlar i buljong med grillat kycklingbröst i en kryddstark nudelsoppa, chili, rödlök, salladslök, böngroddar och koriander).
Allting var jättegott och min varmrätt var gigantisk och staaaark :)
God mat, bra priser och ett avslappnat ställe som vi absolut kommer besöka igen!










Kommentarer
Postat av: Jennie

Tack tack för kommentaren... Ja här kan jag kolla in då å då, behöver alltid inspiration till mat..:)

2011-11-12 @ 18:01:39
URL: http://familjenorion.blogg.se/
Postat av: therese

mums!

2011-11-14 @ 10:53:29
URL: http://tinythess.blogg.se/
Postat av: Nilma

Hm, har vart lite nyfiken på Wagamama sen jag kollade restauranger i London senast så när vi åker i augusti får det nog bli ett besök dit!

2011-11-14 @ 11:51:33
URL: http://www.nilma.se
Postat av: Sandra - Skyltar i trä till salu!

Såg riktigt gott ut det där! :)

2011-11-15 @ 08:06:42
URL: http://shabbychicme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0