Kött i gräddig chilisås

Hur mår ni kära läsare? Berätta gärna om era Adventsplaner - Ska ni besöka något julbord innan jul? Har ni önskemål om vad jag ska skriva om mer på bloggen? Saknar ni någonting jag inte skriver om? Jag vet ju att ni är många som läser bloggen och följer mig men ibland är det väldigt tyst bland kommentarerna :)

Igår tillagades en god vardagsrätt - fläskkött i gräddig chilisås som serverades med vit fiberpasta. En god, smakrik rätt som går snabbt att tillaga - perfekt en stressig vardag med andra ord!



3 port.

Fläskkött i lagom mängd, jag brukar ta skinkschnitzel eller fläskfilé
1/2 röd lök
1 pressad vitlöksklyfta
3 dl mellangrädde
1 msk kalvfond
1 tsk sambal oelek
2 tsk soja

Pasta eller ris och gärna sallad som tillbehör

Strimla eller skär fläskköttet i lagom stora bitar. Finhacka rödlök. Stek rödlöken mjuk i en stekpanna/wokpanna med lite smör. Pressa i en vitlöksklyfta. Tillsätt det strimlade köttet. När köttet är genomstekt tillsätter du grädde, kalvfond, sambal oelek och soja. Låt småputtra några minuter. Klart! Servera med pasta eller ris och sallad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0