Restaurangtips - Caina

För knappt två veckor sedan firade vi min födelsedag med ett restaurangbesök på relativt nyöppnade italienska restaurangen Caina. Caina ägs och drivs av familjen Catenacci där Stefano Catenacci är kökschef på Operakällaren och den som var ansvarig förr Kronprinsessans bröllop förra året. Caina ligger inne i på hotell Nobis vid Norrmalmstorg och är egentligen ingen sommarrestaurang då själva restaurangen ligger en trappa ned i en lokal utan fönster men ett nytt besök i höst kommer vi definitivt att göra då maten var underbart god! Vi började med varsin drink, kan verkligen rekommendera jordgubbs/basilikadrinken som serveras i en syltburk med sugrör :) Till förrätt åt jag en stor tallrik Antipasto Misto men underbara godsaker såsom mozzarella, parmaskinka, vildsvinskorv, salami och massa annat gott. Min man tog pasta i en het tomatsås med olika former av musslor som var jättegod. Till varmrätt tog jag pasta i en pikant paprikasås med kyckling som var underbar och min man hälsar att hans biff med ugnsrostad potatis var god. Vi var så mätta efter dessa två rätter att vi inte orkade någon efterrätt trots att vi siktat in oss på chokladfondanten som lät underbart god. Den får vi testa vid vårt nästa besök istället för ett till besök kommer det absolut att bli :) En restaurang jag verkligen kan rekommendera, både den goda italienska maten med härlig pasta kokt al dente, de goda drinkarna, goda vinerna och en perfekt service från personalen!












Kommentarer
Postat av: cecce

Mmm...det där såg och lät fantastiskt gott!



Kram

2011-07-26 @ 07:25:22
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: millamagi

Ska absolut lägga den på minnet, älskar italiensk mat & dryck. Nu ska jag titta runt på din fina blogg och leta inspiration till lördagens middag då jag ska skämma bort mannen i mitt liv så mycket jag kan, vi har nämligen en hel lör-sön bara vi.

2011-07-26 @ 07:55:29
URL: http://millamagi.wordpress.com
Postat av: Quila o Ronja

Sv. Nu har jag sett bilder på er Nova. Så fin hon är! Sennenträffar är kul. Vi anordnar också 4-5 träffar vår och höst. (Är en av tre kontaktombud i Östergötland)

Nu har jag tittat lite mera i din fina blogg. Här finns ju massor av "matnyttiga" tips ;-)

Detsamma till dig

Kram

2011-07-26 @ 09:40:55
URL: http://quilaoronja.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0