Middag på en låga

Idag har jag fått möjligheten att vara med på en middag ute i naturen och det var helt underbart! Friluftskocken Karin Ihre samarbetar med Heinz och har tagit fram goda sommarrätter med Heinz-produkter som smaksättare och Karin har även gett ut kokboken - På en låga, en kokbok för uteätare. Vi träffade upp Karin vid Stora Essingen där vi blev bjudna på en tvårätters middag gjord på stormkök och engångsgrill - goda, fina råvaror lagade med enkla medel. En perfekt eftermiddag med strålande solsken, trevligt sällskap och gott att äta! Till förrätt blev vi bjudna på en fiskgryta gjord på torsk, färskpotatis, coctailtomater och sugarsnaps, smaksatt med endast en fiskbuljongtärning och lite Heinz ketchup utrört i vatten och creme fraiche. Jättegott! Chorizo grillades sedan på engångsgrill och till den serverades en färskpotatissallad med en tomatsalsa gjord på coctailtomater, vårlök, rödlök och krossade tomater samt smaksatt med Heinz hot chili sauce och Heinz exotic sauce. Även denna rätt var god, salsan kommer jag absolut att göra fler gånger i sommar till grillat! Med oss hem fick vi en varsin träkruka fylld med produkter från Heinz så nu ska jag provlaga Karins sommarrecept jag också!

Du kan se mer av Karin Ihre på Heinz Facebook-sida där du kan se videoklipp när Karin tillagar mat precis som vi gjorde idag. Gå in HÄR och provlaga sommarrecepten du också!

Tack Karin Ihre, Heinz och Prat PR för en härlig eftermiddag!
























Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0