Kerala Curry

Hoppas att ni alla har haft en bra helg! Själv njuter jag fortfarande av semestern på västkusten! Här kommer en riktig vardagsrätt som är god, smakrik och som tar bara några minuter att tillaga - vad mer kan man begära?! :)
Santa Maria har en hel del goda kryddmixer som jag gärna använder mig av när inspirationen tryter och man har bråttom med middagen! Denna gång använde jag mig av indiska kryddmixer Kerala Curry. Bara att tärna kycklingfilé i lagom stora bitar och steka dem nästan klara i lite smör/olja. Krydda med Kerala Curry - kryddmix och tillsätt en burk kokosmjölk och låt sjuda i några minuter - klart! Servera med nudlar eller ris!




Kommentarer
Postat av: jenny



så gott det ser ut :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0