BOB Be Natural

Då jag är testpilot hos Smartson får jag ibland testa nya produkter och då ligger särskilt mat/dryck-produkter mig varmt om hjärtat! För någon vecka sedan hämtade jag ut en valfri produkt från BOB Be Natural. Be Natural är BOB´s nya serie med produkter helt utan konserveringsmedel och tillagat helt med naturliga ingredienser, precis som att man hade gjort det själv. Dessa produkter finns bland annat som sylt, marmelad och saft och i olika smaker. Jag valde att testa deras saft i smaken hallon/björnbär. Så här tyckte jag om produkten:

Förväntningar - Jag förväntade mig en god saft med känslan av att den är hemmagjord. Utseendet på produkten hade jag redan sett i reklam och i affär så där hade jag inga förväntningar utan tycker produkterna ser inbjudande ut och hade gärna följt med mig hem även om jag inte fått testa produkten gratis!

Första intrycket - Väntade några dagar innan jag testade saften då jag ville vänta på fint väder så jag kunde ta med ett stort glas saft ut på terassen och få njuta av en härlig sommardag tillsammans med en förhoppningsvis god saft! Dessvärre lyste solen med sin frånvaro så till slut tog nyfikenheten överhand och jag blandade i ordning en stor kanna med saft trots att det var grått och mulet ute. Jag ska nu direkt också erkänna att jag är riktigt dålig på att blanda saft, blir nästan alltid för svag saft och så även denna gång. Så första glaset var svalkande men utan någon direkt smak från bären så då blev jag lite besviken. Men när jag fyllt på kannan med mer koncentrerad saft så blev smaken mycket bättre och jag unnade mig till och med ett glas till av den goda saften. Men smakar den hemmagjord? Nja!

Under testets gång - Har druckit saften flera gånger och så länge jag är noggrann med att fylla på lite extra saft så tycker jag om smaken på saften och det känns ju mycket bättre att dricka någonting som inte innehåller konserveringsmedel. Att ha saften i kylskåpet är att rekommendera och den håller i ca 1 månad efter att du öppnat flaskan, det gör också att saften känns fräsch då man vet att det är en färskvara. Med tanke på den korta hållbarheten tycker jag också att storleken på saftflaskan är perfekt!

Slutomdöme - Jag tycker absolut att saften är köpvärd, smakkombinationerna är inte så stor skillnad mot andra märken men just att produkten inte innehåller konserveringsmedel gör att saften känns som ett bra köp! Marmelad äter jag inte så ofta men nästa gång kan jag tänka mig att köpa sylten för att testa den också!

Har ni testat någon av BOB Be Naturals produkter? Vad tycker ni om dem?








Kommentarer
Postat av: Isabelle

Jag har! Mums!! Jag älskar apelsinsaften :)

2011-07-26 @ 14:11:54
URL: http://isabellesdrommar.blogg.se/
Postat av: Linda - Harmony Home

Tackar!!:)



Den saften har jag inte smakat, men har sett lite reklam om den. Kan helt klart tänka mig att testa:)



Kram/Linda

2011-07-26 @ 17:13:54
URL: http://harmonyhome.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0