Fläskytterfilégryta

Idag har jag varit och strosat i affärer och nu börjar jag snart bli klar med alla julklappsinköp, har några enstaka kvar men förhoppningsvis blir jag klar med dem inom kort så man slipper stressa innan jul. Har ni börjat inhandla julklappar ännu?

En god, enkel och lättlagad middag gjordes igår med fläskytterfilé som är ett kött som faller hela familjen i smaken då det är ett sådant enkelt och gott kött som alltid blir saftigt.





4 port.

Ris
1  fläskytterfilé
4-5 dl matlagningsgrädde
1/2 gul lök
1 vitlöksklyfta
1/2 purjolök 
1 röd paprika,
Salt, peppar
1 1/2 msk mjöl
1 msk soja
1 tsk paprikapulver

Börja med att putsa filén och skär den i strimlor/bitar. Lägg i en traktörpanna med lite matfett och stek den fin runt om. Lägg även i hackad gul lök och vitlök. Låt allt steka tills vätskan är borta från champinjonerna samt att
köttet börjar få färg. Salta och peppra. Lägg i mjölen och rör om ordentligt. Häll i all grädde och rör om igen. Tillsätt soja och paprikapulver och smaka av med eventuellt mer salt och peppar. Skär paprikan i strimlor och purjolöken i lite större ringar och lägg i pannan. De ska endast puttra med de sista minutrarna för att bli lite mjuka. Servera med ris och en god sallad.


Kommentarer
Postat av: Angelica

Mums vad gott det ser ut.. Blev änna hungrig :) Imorgon ska jag till tandläkaren och dra ut 2-3 visdomständer. Jag har sån himla skräck för tandläkaren. Och detta med visdomständerna gör de inte bättre. Har du nån gång dragit ut en visdomstand? Om, hur var de? Hur var de efteråt?

2011-12-08 @ 12:01:05
URL: http://ilivingthedream.blogspot.com
Postat av: Cissi

Gott!

2011-12-08 @ 12:10:54
URL: http://cissileandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0