Barcelona

Så vad man hemma i Sverige igen efter en minivecka i Barcelona :) Oj vilket fint hotell vi bott på och oj vilken god mat vi har ätit, kika in bilderna så får ni se! Har också hunnit med att bada i hotellets pool, bada i havet, gå på Barcelona Zoo, vandrat runt på stan, lite shopping och bara myst med lilla familjen!

Idag är sista dagen att tävla i min 1 års tävling, imorgon drar jag tre vinnare så håll utkik imorgon!



Hotellets frukostbuffé innehöll massa godsaker, champagne till exempel!


I hotell-lobbyn bjöds det på vatten och godsaker


Äggröra med bacon och gambas


Egg Benedict


Favorit lunch-haket Bilbao Berria med en mängd små tapas-rätter...


...där du betalar per pinne, olika pris för olika långa pinnar!


Mer Tapas!


Sangria


Lokala ölen Movitz


Räkor


Underbart god paella på 7 Portes




Potatas Bravas på tapasrestaurangen Lonja de Tapas


Friterade räkor med tartar-sås


Friterad kyckling i sweet & sour-sås, spanska korvar och pilgrimsmusslor!


Choklad-efterrätt


Milk Fritters med pistaschglass


Asiatisk sallad


Tortilla med kyckling och paprika samt guacamole och potatisklyftor


Hallonmojito vid poolen


Strawberry Daquiri


Pilgrimsmusslor i parmesansås


Supergod hotellfrukost med frukter i massor, bröd (där man till och med
skurit bort kanterna på det rostade brödet), efterrätter, pålägg, ostar,
en man som lagade crepes med jordgubbar och chokladsås, äggröra,
bacon, färskpressad apelsinjuice....


...och en liten "chark" med pruschiutto, chorizokorv mm - mums!

Kommentarer
Postat av: felicia - 19 år och mamma

ååh, fy sjutton vad gott och härligt det ser ut! förstår att ni haft det riktigt gott! förhoppningsvis blir det en sista minuten resa för oss nästa vecka eller veckan där på =)

2011-08-25 @ 14:53:58
URL: http://ettheltnyttliv.blogg.se/
Postat av: MÅ Gott

Mmm, vad mycket gott du visar från Barca!

2011-08-25 @ 15:15:46
URL: http://matbloggenmagott.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Ååå så super duper kul! Vilka fina bilder, vill verkligen till Barcelona!

2011-08-25 @ 17:01:14
URL: http://kakmonsterna.blogspot.com
Postat av: Julia

hej!

allt bra?:)

2011-08-25 @ 17:26:39
URL: http://juliaofsweden.webblogg.se/
Postat av: LINDA

Hej! Är lite nyfiken på vad hotellet heter som ni bodde på?



Linda

2011-08-29 @ 19:19:49
Postat av: Coquina

SVAR:Linda



Hotellet vi bodde på heter Hotel Arts, hotellet är ett Ritz-Carlton hotell som ligger i Port Olympic i Barcelona!

2011-08-29 @ 23:34:05
URL: http://coquina.blogg.se/
Postat av: millamagi

Trots att jag just avslutat min lunch så blev jag hungrig av att se dina Barcelona bilder, mums... läste i ettt av dina inlägg att du LCHF:ar, funkar det bra? är väldans nyfiken och skulle bli topp glad för tips på var jag kan läsa om hur man börjar, bok eller webform spelar ingen roll. Jag vet ju verkligen var jag kan hitta recept - din blogg är ju full av goda prylar. Ha en bästa eftermmiddag

2011-08-30 @ 13:34:53
URL: http://millamagi.wordpress.com
Postat av: LINDA

Tack snälla för svaret! Blev så galet sugen på att ta man och bebis och åka dit bara jag såg frukostbuffèn! hihihi Verkar vara ett riktigt toppen hotell!



Linda

2011-08-30 @ 17:07:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0