Restaurangtips Le Rouge

I helgen var jag på restaurang Le Rouge i Gamla Stan, Stockholm. En fransk restaurang som även för tankarna till Italien och Sverige. Härlig inredning i riktig Moulin Rouge - anda. Vi åt månadens femrättersmeny med dryckespaket och då fick vi bland annat smaka på; tonfisk, lammbringa, kalvtunga och vit chokladmousse med rabarberglass. Maten var riktigt god, vinerna väldigt goda och servicen utan anmärkningar. Går gärna dit igen!


Potatiscreme med krasse, kalvtunga och potatischips - jättegott!


Lammbringa och lammkorv med gnocchi och skysås!


Efterrätt med tre olika glassar (vanilj, pistage och kaffe)!

Kommentarer
Postat av: M A T B L O G G E N



Mums! det ser riktigt gott ut :-)

Postat av: Anna

Jag håller med, maten där är fantastisk! Älskar det stället. Och jag tycker det är väldigt prisvärt också.



Rekomenderar det till alla jag känner. :D

2011-04-10 @ 07:00:46
URL: http://blogg.amelia.se/intebaramamma
Postat av: Jeanette

Ser gott ut :)

2011-04-20 @ 08:53:43
URL: http://blogg.mama.nu/runforlife/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0