Korv, coleslaw och ketchup

För någon månad sedan lade jag ut recept på en underbar coleslaw, idag lagades den igen tillsammans med grillade korvar med hög kötthalt. Enda tillbehöret var ketchup. Jag använder alltid Heinz ketchup och nu har Heinz kommit ut med en ny ketchupflaska som är deras minsta med sina 300 ml och perfekt att ha med på sommarens picnics. Passande nog heter den också Heinz Picnic Size.
Vill du också ha en Heinz Picnic Size? Gå då in på Heinz Facebooksida och anslut dig, de 1000 första personerna som ansluter sig har möjligheten att beställa hem ett produktprov av Heinz nya ketchupflaska!

Glöm heller inte bort att tävla i min tävling som du hittar HÄR!







2-3 port.

4 korvar med hög kötthalt, idag tog jag chipotlekorv från charken
1 spetskålshuvud eller 1/2 vitkålshuvud
1/2 rödlök
1 dl gräddfil
1/2 dl majononäs
1 msk dijonsenap
Salt
Svartpeppar

Strimla kålen med osthyvel eller kniv. Skala och skiva löken tunn. Blanda gräddfil, majonäs och senap i en skål. Bland gräddfilsblandningen i kålen tillsammans med löken. Smaka av med salt och peppar. Grilla korven till den är klar.

Inspiration: LCHF på mitt sätt


Kommentarer
Postat av: Jane

Tusen tack för dina fina recept.

Jag älskar Coleslaw...

Kramar i massor och ha en fin Valborg. / Jane

2011-04-29 @ 19:55:32
URL: http://blogg.amelia.se/janes/
Postat av: i min lilla lilla värld

Korv är tyvärr ingen stor favorit hahaha

2011-05-01 @ 09:16:25
URL: http://saratilling.se
Postat av: Nina

ooh måste ju tävla här inne. ska fixa inlägg. se om kan komma ihåg det :p

2011-05-02 @ 11:40:54
URL: http://deliciously.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0