Kött med gräddig chilisås

Det här är en av mina favoriträtter så den bara måste jag tipsa om, gjorde den senast idag men skulle lätt kunna laga den en gång i veckan utan att den blir tjatig för den är sååå god. Lättlagad är den också!

3 port.

Fläskkött i lagom mängd, jag brukar ta skinkschnitzel eller fläskfilé
1/2 röd lök
1 pressad vitlöksklyfta
3 dl mellangrädde
1 msk kalvfond
1 tsk sambal oelek
2 tsk soja

Pasta eller ris och gärna sallad som tillbehör

Strimla eller skär fläskköttet i lagom stora bitar. Finhacka rödlök. Stek rödlöken mjuk i en stekpanna/wokpanna med lite smör. Pressa i en vitlöksklyfta. Tillsätt det strimlade köttet. När köttet är genomstekt tillsätter du grädde, kalvfond, sambal oelek och soja. Låt småputtra några minuter. Klart! Servera med pasta eller ris och sallad.


Kommentarer
Postat av: MATBLOGGEN



SÅ gott! Jag gillar stark mat.

Postat av: evelina fahlström

Kalvfond? Sambal oelek?



Haha snacka om okunnig och fatta noll när det gäller det sista, men kan man välja något mer "vanligt-att-ha-hemma" istället för detta? :)

2011-09-07 @ 17:18:10
URL: http://fevelina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0