Min korvgryta

Ingen korvgryta eller korvstroganoff klår min egen korvgryta... om jag får säga det själv =) Superenkel och sååå god med alla kryddiga smaker av bland annat chili och citron!




4 pers.

3/4 av en korvring
2 dl chili & paprika creme fraiche
ca 1 dl vatten
1 köttbuljongtärning
1-2 msk chilisås
1 citron, skalet
1 vitlöksklyfta

Skiva korven i strimlor. Pressa en vitlöksklyfta i lite smör i en stekpanna med lite högre kanter. Stek korven med vitlöken till korven fått färg. Tillsätt en buljongtärning och ca 1 dl vatten. Rör om och låt koka upp. Tillsätt den smaksatta creme fraichen och lagom mycket chilisås, låt sjuda i några minuter. Skölj en citron och riv skalet från citronen ner i stekpannan, rör om. Tillsätt mer vatten om du vill ha mer sås/mer rinnig sås. Servera med ris och en god sallad.

Kommentarer
Postat av: MATBLOGGEN



Både gott och enkelt !

Postat av: Ida Tallhed

har faktiskt själv önskat mig en sån kalender i julklapp :D dom e så BRA!

2010-11-29 @ 23:31:26
URL: http://idatallhed.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0